Tuesday 27 October 2009

Melontar Sampah Dari Tingkap Kereta


Seperti biasa di waktu pagi dalam perjalanan ke pejabat. Lampu merah menunjukkan isyarat untuk berhenti  susur keluar dari Lebuhraya Persekutuan ke kiri hala ke Kerichi / Bangsar. Dihadapan ada sebuah kereta Ford.. Model apa saya tak tahu... Dicermin tepi ada sticker kelab bola sepak Manchester United.. Pemandunya orang Melayu.. Orang Melayu sokong Man. U. Gelaran Red Devil lagi... No need to comment lebih2 sbb peminat MU mmg ramai di Malaysia ni... Saya ada seorang kawan.. mungkin dia x tahu blog ni.. dia kaki bola, sentiasa update setiap info team dan liga Enggeris. Penyokong Liverpool rasanya.. tapi dia seorang yg kaki BangKU.. sepak bola pun tak reti... hehehe.. jangan marah geng.. Hebatkan pengaruh bola ni dari sebelah sana kepada kita.. Saya fikir kekuatan bola sepak sebelah benua sana adalah kerana penyokongnya yang amat ramai dan fanatik.. Patutnya Malaysia pun kena tiru pendekatan tu.. kumpul penyokong dahulu untuk bangunkan sukan bola sepak di Malaysia.



Berbalik kepada kereta tadi.. harga keretanya saya rasa mungkin 4 kali ganda harga kereta yang sedang saya pandu.. Kereta mahal la tu.. Pasti kerjanya amat baik dan gajinya pun 4 kali ganda gaji saya atau lebih lagi.. Tetapi yang buruknya.. TIBA-TIBA,terbang sepuntong rokok keluar tingkapnya jatuh ke tanah..

Teruknya dia ni...




Isu alam sekitar yang menyelubungi dunia sekarang ini rasanya payah untuk ditangani sekiranya ramai orang seperti encik berkereta Ford tadi..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

Komen Anda

Related Posts with Thumbnails