Monday 14 September 2009

ADEGAN DI TAMAN..

Ingin dikongsikan peristiwa ini kepada anda semua moga boleh jadi ikhtibar.

Beberapa bulan yang lalu sebelum bulan Ramadhan bermula, saya, isteri dan anak telah ke sebuah taman riadah di kawasan Petaling Jaya.. saja menghabiskan masa hujung minggu.. tak tau nak pegi mana masa tu... Biasalah kalu pagi-pagi tu ada orang berjoging, berjalan, bersiar-siar, tak kurang jugak yang beriadah samabil bertemankan haiwan peliharaan (an**ng). Sedang kami duduk-duduk minum air kotak (MILO) di meja di bawah pokok, mata saya terpandang kepada sesuatu perkara yang membuatkan fikiran saya diterpa.

Ingin tahu apa yg saya nampak?? Wanita.. ya betul seorang wanita..
tetapi seorang wanita tua..hehe.. Dia berjalan sambil memegang tali yang mengikat anjingnya bersama. Nampak biasajer kan.. Tetapi ada sesuatu yang amat luar biasa bagi saya dan mungkin anda yang sedang membaca iaitu... dia memegang sebungkus beg plastik disebelah tangan kirinya.. masih biasa lagi belum luar biasa lagi...Apa yang luar biasanya ialah sepanjang pengamatan saya... dalam setiap langkah dia berjalan bersiar-siar... sambil2 bersiar-siar tu apabila dia ternampak sampah (yang berada dalam laluannya) dia akan kutip dan masukkan dalam beg plastik tadi.. Saya nampak dia pungut botol minuman dan straw minuman. Tak mungkin dia tu pemungut sampah sbb kemas pakaiannya.. Mulia betul hati dia... walaupun dia memegang anjing disisinya..

Kalaulah ramai orang seperti dia yang cintakan kebersihan, alangkah bertuahnya negara ni..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

Komen Anda

Related Posts with Thumbnails