Thursday 13 April 2017

Projek Tahun 2017

Sebenarnya dah lama niat di hati nak menulis buku. Di luar sana pun banyak rupanya kursus dan sifu-sifu penulisan yang mengajar cara dan bagaimana nak menulis. Walaupun dengan menulis buku bukanlah boleh menjanjikan kita mewah atau jadi jutawan, tapi saya mengambil pendekatan menulis untuk sebarkan kebaikan dan manfaat kepada orang lain. Tapi apakan daya. Masa tak beberapa nak ada untuk hadir semua kelas-kelas tu.. alasan.. kita memang pandai mencipta alasan kan..hehe.

Baiklah, dengan ini saya bocorkan rahsia dan impian saya untuk tahun 2017 ni. Saya rancang untuk hasilkan satu penulisan atau buku berkaitan penjawat awam. "Penjawat Awam Ideal". Macam tak menarik jer kan tajuk ni. Tak mengapa, tajuk tu nanti kita boleh olah balik.

Sebenarnya saya rasa terpanggil untuk menulis dan nak gambarkan rupa dan wajah yang sepatutnya ada pada setiap penjawat awam di Malaysia ni. Penulisan ni bukan nak sentuh hal dasar, peraturan atau polisi rasmi kerajaan, tapi lebih kepada usaha untuk melihat suasana kerja, perjalanan dan karisma yang lebih baik wujud dalam kalangan penjawat awam sebab saya pun penjawat awam!

Doakan saya mula menulis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

Komen Anda

Related Posts with Thumbnails