Thursday 2 April 2015

Merokok di Tempat Awam dah Boleh Balik ke?


Beberapa hari lepas, saya ke sebuah restoran untuk membeli makanan untuk makan malam.. Bungkus jer... sambil beratur tu tengoklah sekeliling. Nak tahu apa yang saya nampak?

Jeng..Jeng.. Jeng..!!

Bukan artis yang saya nampak. Saya nampak bekas habuk rokok di atas meja dalam restoran tu. Seingat sayalah merokok di tempat awam macam di restoran macam tu adalah satu kesalahan. Menjeling juga saya mencari kalau-kalau ada yang sedang merokok ketika tu... Memang ada pun seorang perokok yang sedang berasap di sudut meja yang lain. Selamba jer muka.. siap sembang gelak-gelak lagi. ISedangkan kat sebelah-sebelah tu kelihatan ada jer orang lain yang sedang menikmati makanan yang pastinya bukan perokok macam wanita dan budak-budak.

Oh.. apalah nak jadi ya.. Undang-undang larangan tu ada, tapi selamba jer langgar. Kalau lah ada undang-undang macam di Singapura tu kan bagus juga. Kita jadi lebih berdisiplin, bertatasulisa dan sensitif pada orang lain.

Elok juga kalau lepas-lepas ni pemilik restoran atau premis perniagaan letak papan tanda BESAR-BESAR "MEROKOK DITEGAH DISINI!!".. Senang sikit nak sound orang-orang macam mereka ni. Suruh dia baca jer ;)

Letih juga bercerita hal-hal negatif ni.. Tak boleh tulis lama-lama hal perkara macam ni.. Rosak hati dan fikiran..

Jom pi lunch ;)

See you..

#Hari2DenganGST


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

Komen Anda

Related Posts with Thumbnails