Thursday 26 February 2015

Belajar 1 Benda Baru Setiap Hari


Mari kita wujudkan satu tabiat baru dalam hidup kita.. Tabiat maknanya perkara tu memang melekat pada diri dan sentiasa kita amalkan. Secara konsisten setiap hari. Saya sebenarnya ingin mengesyorkan apda diri saya lebih-lebih lagi. Point saya di sini adalah cuba kita amalkan untuk kita dapat satu ilmu baru setiap hari. Bayangkan dalam sebulan kita ada 30 perkara baru yang kita ketahui.. Dalam setahun? Banyakkan?

Bagi saya, cuba kita cuba berdisiplin untuk setiap hari yang kita lalui tu cuba kutip satu sahaja perkara yang kita fahami.. Tak perlulah sampai nak faham dalam-dalam. Memadai kita memahami konsepnya dahulu. Sekurang-kurangnya adalah perkara yang boleh kita catatkan dalam jurnal atau diari harian kita ;) Sebagai contoh mungkin hari ni saya belajar dan mengetahui bahawa di langit sana ada wujudnya bintang 3 yang selari, yang menjadi pedoman umat Islam mengetahui arah kiblat. (bintang ni dapat kita lihat jelas pada waktu malam). Hari esok pula mungkin kita boleh mengetahui sesuatu mengenai takwim Islam misalnya.. Google jer di internet.. semua ada..

Ok?

Jom, kita mulakan hari ni!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

Komen Anda

Related Posts with Thumbnails